Triukinio paspirtuko vairai

Paskelbė Justas Visockis 2020/11/29 0 Komentarai

 

Vairas yra pagrindinė triukinio paspirtuko dalis. Svarbu paminėti, kad nors triukinio paspirtuko vairai yra skirti ekstremaliam važiavimui ir todėl yra tvirti, bet jie NĖRA nesunaikinami. 

Vairai gaminami iš CrMo (chrom-molibdeno plieno), aliuminio arba titano.

Kalbant apie svorį ir laikant tas pačias dimensijas, titano vairai yra lengviausi. Šiek tiek sunkesni yra aliuminio vairai. Žymiai sunkesni yra plieniniai (CrMo) vairai.

Lyginant tas pačias dimensijas, aliuminio vairai yra apie 30% lengvesni nei plieniniai (CrMo) vairai.

Pavyzdys (to pačio dydžio vairai): aliuminio vairai sveria 900 g, plieniniai (CrMo) vairai sveria 1200 g, titano vairai sveria apie 700 g.

Kalbant apie tvirtumą, titano vairai yra stipriausi, po jų eina plieniniai vairai. Aliuminio vairai pagal šį rodiklį užima paskutinę vietą.

Tai kodėl visi raideriai nesirenka titaninio vairo? Priežastis – jų kaina, kuri yra kelis kartus didesnė už plieninių (CrMo) ar aliuminių vairų kainą.

Aliuminio vairas turėtų būti pasirinkimas raideriams, kurių svoris yra mažesnis nei 50 kg, arba tiems, kurie turi švarų važiavimo stilių.

Naudojant aliuminio vairus, būtina, kad šakės vamzdžio dalis, esanti viduje vairo, persidengtų su vairo plyšiu bent 1,5 cm. Populiarumo prasme plieniniai (CrMo) vairai yra patys populiariausi. Plieniniai (CrMo) vairai siūlo optimalų tvirtumo ir kainos balansą.

VAIRAI GALI BŪTI KLASIFIKUOJAMI PAGAL SKIRTINGUS KRYTERIJUS

a) Medžiaga

Aliuminis, plienas (CrMo), titanas (žr. aukščiau)

b) Išorinis ir vidinis vairo vamzdžio diametras

Išorinis vairo diametras: 31,8 mm ir 34,9 mm

Vidinis vairo diametras: 28,7 mm, 31,8 mm ir apie 25 mm.

Vidinis 25 mm diametras yra labai specifinis ir naudojamas labai mažame aliuminių vairų kiekyje su 31,8 mm išoriniu diametru.

Vairai su apie 25 mm vidiniu diametru (mes sąmoningai rašome "apie", nes gali būti nuokrypių) gali būti naudojamos tik su SCS suspaudimo sistema! Plieniniai ir titano vairai yra prieinami dvejose skirtingose dimensijose (diametruose).

  1. 31,8 mm išorinis diametras ir 28,7 mm vidinis diametras
  2. 34,9 mm išorinis diametras ir 31,8 mm vidinis diametras

Plieniniai ir titano vairai su 34,9 mm išoriniu diametru ir 31,8 mm vidiniu diametru dažnai vadinami „Oversized“ arba HIC vairai ir yra skirti naudoti su HIC suspaudimo sistema. Šis apibūdinimas dažnai yra minimas pačiame produkto pavadinime. Jei šio apibūdinimo nėra pavadinime, informacija pateikiama produkto aprašyme.

Aliuminio vairai turi 34,9 mm išorinius diametrus ir 28,7 mm vidinius diametrus, išskyrus aliuminio vairo su 25 mm vidiniu diametru ir 31,8 mm išoriniu diametru. Tačiau tai yra išimtis.

Kaip galima daryti išvadą iš aukščiau pateikto apžvalgos, aliuminio vairai turi didesnį sienelių storį, lyginant su tuo pačiu išoriniu diametru.

c) Suspaudimo sistemos suderinamumas, t.y. IHC, SCS, HIC ir ICS

Šis klausimas susijęs su vairų vidiniu ir išoriniu diametru. Trumpiniai IHC, SCS, HIC ir ICS reiškia suspaudimo sistemas. Kas yra suspaudimo sistema? Suspaudimo sistemos funkcija yra suspausti galvutę. Todėl ir pavadinimas „suspaudimo sistema“. Daugiau informacijos apie suspaudimo sistemas žr. skyriuje apie Suspaudimo sistemas.

IHC vairai

  • IHC vairai turi turėti įpjova apatiniame vamzdžio gale
  • Jie gaminamos iš plieno, titano arba aliuminio
  • Plieninių ir titano vairų išorinis diametras visada turi būti 31,8 mm (niekada 34,9 mm)
  • Aliuminių vairų išorinis diametras visada turi būti 34,9 mm
  • Vairo vidinis diametras visada turi būti 28,7 mm

ICS vairai

  • ICS vairai turi turėti plyšį apatiniame vamzdžio gale
  • Jie gaminami iš plieno arba aliuminio
  • Plieninių vairų išorinis diametras visada turi būti 31,8 mm (niekada 34,9 mm)
  • Aliuminių vairų išorinis diametras visada turi būti 34,9 mm
  • Vairų vidinis diametras visada turi būti 28,7 mm

SCS vairai

  • SCS vairų neturi turėti plyšio apatiniame vamzdžio gale
  • SCS vairų gaminami iš plieno, titano arba aliuminio
  • SCS vairų išorinis diametras gali būti 31,8 mm arba 34,9 mm
  • SCS vairų vidinis diametras gali būti 28,7 mm arba 31,8 mm

HIC vairai

  • HIC vairai turi turėti plyšį apatiniame vamzdžio gale
  • HIC vairų išorinis diametras yra 34,9 mm
  • HIC vairų vidinis diametras yra 31,8 mm
  • HIC vairai gaminami iš plieno arba titano
  • HIC vairus galima panaudoti su IHC šakėmis panaudojant IHC-HIC adapterį (netaikoma ETHIC ir LUCKY šakėms).

d) Backsweep vs. Nulis Backsweep

Backsweep – tai horizontalios vairo vamzdžio pasvirimas link raiderio.
Kokie yra backsweep privalumai? Privalumas yra patogesnė vairo laikymo pozicija. Tačiau, kaip ir viskas, taip, kas naudinga vienam, gali būti nepatogu kitam.
Paprastai, bet tikrai tik įprastai, su didesniu backsweep vairas būna patogesnės. Zero Backsweep vairai – vairai su tiesiu horizontaliu vamzdžiu. Kaip sužinoti, ar vairas turi backsweep? Tai visada nurodoma produkto specifikacijoje.

e) Vairų forma: "Y" vs "T"

Raidės Y ir T nurodo vairo formą, kuri primena atitinkamai raidę Y arba T. T formos vairo už tas pačias dimensijas ir medžiagą yra lengvesni nei Y formos. Praeityje Y formos vairai buvo laikomi tvirtesniais nei T formos vairai, todėl pažangūs raideriai dažniau rinkdavosi Y vairus. Dėl didelės T vairo paklausos gamintojai pagerino gamybos technologijas, taip praktiškai išlygindami Y ir T vairų tvirtumą.

f) Vairų matmenys, t.y. aukštis x plotis

Naujausia tendencija – aukštesni ir platesni vairai. Tai aiškiai rodo pasikeitimą nuo praeities, kai buvo siekiama mažesnių vairų.

Tačiau parkų raideriai vis dar linkę rinktis vairus, kurie yra santykinai mažesni aukščiu ir pločiu nei gatvės raiderių. Mažesni vairai labiau tinka triukams atlikti skate parke.

Gatvės raideriai, kita vertus, paprastai renkasi aukštesnius ir platesnius vairus, kad būtų lengviau valdyti paspirtuką net dideliu greičiu. Aukštesnis vairas taip pat yra tinkamesnis triukui, vadinamam "bunnyhop".


Kaip pailginti vairų tarnavimo laiką

  1. Elkitės su savo paspirtuku atsakingai. Nemėtykite jo ir nesielkite su juo grubiai.

  2. Pasirinkite vairą, kuris atitinka jūsų ūgį, svorį, važiavimo stilių ir įgūdžių lygį. Nesvarbu, ar esate pradedantysis, vidutinio ar aukšto lygio raideris, tinkamas dydis ir medžiaga turi didelę reikšmę.

  3. Atlikite triukus švariai. Kuo švaresnė nusileidimo technika, tuo mažesnį stresą patiria ne tik jūsų vairas, bet ir sąnariai. Nusileidžiant, sulenkite kelius, kad sugertumėte smūgį ir sumažintumėte apkrovą vairui.

  4. Teisingai naudokite suspaudimo sistemą. Tinkamas jos naudojimas padės užtikrinti, kad vairas būtų tvirtai pritvirtintas ir sumažins nusidėvėjimą. 

  5. Vairas turi būti tinkamai pritvirtintas prie šakės. Nėra tarpų tarp šakės vamzdžio ir vairo. Tai labai svarbu dėl saugumo ir ilgaamžiškumo (susijęs su 4 punktu).

  6. Jei naudojate spaustuką, jis turi visiškai uždengti plyšį vaire. Pilnai uždengtas plyšys padeda užtikrinti tvirtą vairo fiksaciją.

  7. Neskolinkite savo paspirtuko draugams. Jie gali būti 30 kg sunkesni už jus ir turėti visiškai kitokį važiavimo stilių.


Kaip pasirinkti tinkamą vairą

  1. Aliuminio, plieno ar titano vairas?

Pasirenkant vairo medžiagą, atsakykite į šiuos klausimus:

  • Kiek sveriu?
  • Koks mano važiavimo stilius? Ar aš atlieku triukus švariai?
  • Koks mano įgūdžių lygis? Esu pradedantysis, vidutinio ar aukšto lygio raideris?
  • Kiek turiu pinigų?
  1. Suspaudimo sistemos: IHC, SCS, HIC ir ICS

Skirtingi raideriai turi skirtingus pageidavimus, todėl renkamasi įvairias suspaudimo sistemas. Mūsų nuomone, SCS yra geriausia sistema. Tačiau jei jūsų paspirtukas jau turi kitą suspaudimo sistemą, reikėtų apsvarstyti papildomas išlaidas keitimuisi į SCS. Raideriai, kurie mėgsta lengvesnius paspirtukus, dažniau renkasi IHC sistemą.

  1. Vairų aukštis ir plotis

Nėra vieno teisingo atsakymo. Paprastai žemas vairas naudojamos skate parke, o aukštas – gatvėse. Tačiau tai netaikoma visiems. Raideris, kuris perka naują vairą, jau turi patirties ir geriausiai žino, kokio aukščio ir pločio vairas jam labiausiai tinka.

  1. Jei nesate tikri dėl dydžio, geriau pirkti aukštesnį vairą ir vėliau jį sureguliuoti.

  2. Vairo aukštis ir plotis dažniau rūpi vidutinio ir aukšto lygio raideriams. Pradedantieji dažniausiai perka jau paruoštus paspirtukus su standartiniu vairu, todėl dydžio reguliavimas jiems paprastai nereikalingas.

Palikite komentarą